
|
Grupelė Lizdeikos gimnazijos 1–3 klasių mokinių, lydimi direktorės pavaduotojos Skirmantės Petraitienės ir mokytojos Sandros Karenauskienės, rugsėjo 22 d. dalyvavo Baisogalos kultūros centro renginyje „Išnykusių sinagogų pėdsakais“. Renginys, įprasminantis praeityje šiame miestelyje gyvenusios žydų bendruomenės atminimą, prasidėjo dviejų išnykusių žydų sinagogų atminties ženklų atidengimo ceremonija. Vėliau renginio dalyviai turėjo galimybę apžiūrėti piešinių bei fotografijų parodą-projektą „Svetimo skausmo nebūna“. Diskusijoje su parodos kuratoriumi Daumantu Levu Todesu sužinojome, kad tai skirtingų menininkų darbai, primenantys ne tik apie Holokaustą, bet ir bylojantys apie išdavystę, mirtį, herojiškumą bei ryžtą kovoti ir ginti savo valstybę. Po meninės kompozicijos, sujungusios žodį, muziką ir šokį, klausėmės Natalijos Cheifec paskaitos „Sinagoga ir žydų gyvenimo ratas: esmė, papročiai, apeigos“, padėjusios geriau suprasti žydų tautos papročius ir tradicijas. Tai prasmingas renginys, priminęs skaudžią praeitį ir paskatinęs susimąstyti apie pareigą saugoti ir puoselėti istorinę atmintį. Lizdeikos gimnazijos Tolerancijos centro informacija Sigito Mikučio nuotraukos 2025 m. rugsėjo 20 d. Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojų grupė leidosi į išskirtinę kelionę Struvės geodeziniu lanku Lietuvoje. Ši išvyka – Radviliškio Lizdeikos gimnazijos UNESCO komandos narių Jolantos Kvedarienės ir Živilės Laurutienės iniciatyva – ilgai planuota ir pagaliau įgyvendinta. Kelionė tapo simbolišku įvadu į Struvės geodezinio lanko įtraukimo į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą 20-mečio minėjimą. „Kaip gera, kai turi bendraminčių būrį, su kuriais ne tik įdomu, bet ir taip beprotiškai smagu dirbti, kurti, atrasti, pažinti ir keliauti kartu“, – dalinosi viena kelionės dalyvė. Per vieną dieną buvo įveikta apie 600 kilometrų, o maršrutas vedė per visus tris Lietuvoje į UNESCO pasaulio paveldą įtrauktus Struvės geodezinio lanko punktus: Gireišius, Meškonis ir Paliepiukus.
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos 1S2 klasės mokiniai mokslo metus pradėjo netradiciškai – rugsėjo 12 d. lankėsi Puziniškio dvarelyje, rašytojos, visuomenininkės ir švietėjos Gabrielės Petkevičaitės-Bitės memorialiniame muziejuje. Mokiniai, dalyvaudami edukacijoje „Mokomės pas daraktorę“, ne tik sužinojo apie spaudos draudimo laikotarpį ir slaptą lietuvių kalbos bei rašto mokymą XIX a. pabaigoje, bet ir patys išmoko susiūti popieriaus lapus, rašyti žąsies plunksna, aptarė žemaičių tarmės ypatybes, bandė perskaityti ir suprasti žemaičių tarme parašytų tekstų ištraukas bei sprendė loginius matematikos uždavinius. Antroji edukacija – „Liaudies medicina Petkevičių namuose“ taip pat buvo informatyvi ir įdomi. Muziejininkė pristatė Petkevičių šeimos veiklą, jų požiūrį į liaudies švietimą, o vaišindama arbata, paruošta pagal rašytojos G. Petkevičaitės-Bitės receptą, papasakojo apie liaudies mediciną. Vėliau gimnazistai aktyviai įsitraukė į žaidimą „Gydytojai ir ligoniai“, kai viena grupė vardina ligos simptomus, kita grupė siūlo liaudišką gydymo būdą. Be to, apžiūrėdami muziejaus ekspozicijas ir klausydami muziejininkės pasakojimo, mokiniai turėjo atlikti integruotos matematikos ir lietuvių k. pamokos „G.Petkevičaitė-Bitė: gyvenimas tėvynei ir žmogui“ užduotis (mokytojos L. Duglas, S. Karenauskienė). Manome, kad muziejų lankymas – tai galimybė geriau pažinti gimtojo krašto istoriją ir padėti mokiniams formuotis kalbinę, kultūrinę, tautinę ir pilietinę savimonę. Tikimės, kad pasirinkta ši netradicinė ugdymo forma ir aktyvios veiklos bei žaidimai padėjo geriau pažinti bendraklasius, paskatino domėtis Lietuvos kultūros istorija ir žymių žmonių biografijomis.
Į svečius, pasveikinti abiturientų ir mokytojų, atvyko Radviliškio rajono meras Kazimieras Račkauskis, atvežęs didžiulį pluoštą padėkų ir finansinius apdovanojimus mokiniams ir padėkas mokytojams, paruošusiems mokinius brandos egzaminams. Meras pasidžiaugė puikiais gimnazistų rezultatais, džiaugėsi, kad yra pasiruošę dideliems darbams. Akcentavo, kad gyvenime svarbu ne tik rezultatas, bet ir žmogus, turintis atsakomybės, pareigos ir tikslo siekimo jausmus. Linkėjo ir toliau augti – kaip žingeidiems, atviriems, atsakingiems žmonėms.
|























