Birželio 7d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko baigiamasis kultūrinių intervencijų projektų renginys, kuriame dalyvavo asociacijų „Kūrybinės jungtys“, „Kūrybinės ateities idėjos“, AGATA, viešųjų įstaigų „Meno avilys“ bei „Edukraftas“ atstovai ir projekto dalyviai iš įvairių Lietuvos mokyklų, tarp kurių ir Radviliškio Lizdeikos gimnazijos atstovai. Renginyje pristatyta 40 sėkmingai įgyvendintų projektų, paskelbti jų rezultatai ir apsvarstytos ateities idėjos. Kultūrinės edukacijos intervencijų projektai – tai Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos kartu su Kultūros ministerija ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įgyvendinamas projektas, kuris siekia kultūrinių edukacijų sistemos modernizavimo. Vienas svarbiausių projektų tikslų – naujų, kūrybiškų ir įtraukių ugdymo metodų sukūrimas, bendruomeniškumo stiprinimas, naujų partnerysčių tarp kultūros, švietimo, kitų įstaigų ir organizacijų inicijavimas.
Mes,1RG ir 1R kl. mokiniai, besimokantys botaniką, matematiką-inžineriją, birželio 10 d. vykome į projektų pristatymą – Ateities inžinerijos 5-ojo sezono pavasario sesiją, kuri vyko Vilniaus Gedimino technikos universitete. Ten pristatėme savo, pamatėme kitų mokyklų projektinius darbus. Ruošiant darbus mus konsultavo mokytojos Asta Šmukštienė ir Jurgita Caporkienė. Įgavome patirties kaip pristatyti savo projektus bendraamžiams ir universiteto dėstytojų komisijai, pasisėmėme idėjų kitiems mokslo metams. Po to turėjome galimybę susipažinti su šio universiteto įvairiomis inžinerijos specialybėmis. Kelionės įspūdžius primins gautos dovanos – kuprinės, rašikliai ir kt.
Šiuolaikinė mokymo(si) aplinka turėtų būti kuriama atsižvelgiant į šiuo metu vis labiau pabrėžiamą mokymosi paradigmą, pagal kurią mokiniui turėtų būti užtikrinta galimybė mokytis savarankiškai, grupėje ar kolektyve, sudarant tinkamas sąlygas jo saviraiškai ir prigimtinių galių sklaidai. Mokymosi aplinka reiškia mokytojų ir mokinių kuriamą kultūrą bei fizinę aplinką. Tai gali būti ne tik mokyklos pastatas ar pastatai, bet ir lauko aplinka, internetinė aplinka bei aplinka už mokyklos ribų. Šiandienos mokykloje aktualu mokymosi procesui išnaudoti kuo įvairesnes aplinkas, kurios padėtų ugdyti mokinių dalykines ir bendrąsias kompetencijas.
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos 1S klasės mokinė Raminta Sipavičiūtė ir 4B klasės mokinė Areta Bartoševičiūtė gegužės 30 dieną dalyvavo Mykolo Riomerio universitete, antrajame Nacionalinės teisės žinių olimpiados etape. Nacionalinė teisės žinių olimpiada – respublikinis Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų mokinių teisinių žinių konkursas, kurį globoja Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija. Olimpiadą organizuoja Mykolo Romerio universiteto Teisės mokykla ir Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija (LRT). Olimpiada organizuojama dviem etapais – I etapas vyko nuotoliniu būdu balandžio 29 d., o II etapo testas laikomas gegužės 30 d. Mykolo Romerio universitete. Pirmąjį etapą Lizdeikos gimnazistės sėkmingai įveikė internetu, todėl buvo pakviestos į Vilnių.
Robotai – šiuolaikinė aktualija mūsų kasdienybėje, jie yra naudojami buityje, atlieka žmogui neįveikiamus darbus, taikomi moksliniuose tyrinėjimuose, jaunimas su robotų pagalba mokosi arba gerai leidžia laisvalaikį. Vieni robotus dievina, kiti juos smerkia, jausdami grėsmę žmonijai. Kaip ir bet kuri inovacija robotai priimami dviprasmiškai. Ko gero, būtų geriausia, jei žmonės kiekvieną naujovę imtų kūrybiškai taikyti, gerindami savo aplinką, savijautą ir stiprindami teigiamas nuostatas. Būtent toks ir yra Radviliškio Lizdeikos gimnazijos pagal Erasmus+ programą įgyvendinamo projekto „Robotika ir emocijos“ tikslas.
|