Jau praėjau per snieginą Uralą,
Palikęs tėviškės žaliuojančius laukus.
Krūtinė mano leduose sušalo,
Aplink mačiau supiltus vienišus kapus. (Žirgelio eilėraštis „Skausmo kelias“)
Birželio 14-osios istorijos ir pilietiškumo pamokose buvo susikaupimas, susimąstymas ir tyla. Pamokose prisiminta 1941 metų birželio 14-osios lietuvių trėmimų pradžia. Pirmokai ir antrokai gimnazistai, žiūrėdami filmuką „1941 metų tremtis vaikų akimis“ klausėsi tremties kančias išgyvenusių žmonių prisiminimų. Viltis ir meilė tėvynei, kai net šiaurės pašvaistė sužėrėjo trispalvės spalvomis, buvo filmo herojų pagrindinis motyvas, kuris skatino gyventi ir išgyventi. Taip pat peržiūrėta video dokumentinė medžiaga „Ešelonai į Rytus“, kurioje įamžinti mūsų kraštiečio Vytauto Juozapaičio prisiminimai apie tremtį.
Skaityti daugiau...
Jeigu nori skleisti meilę, ramybę ir laimę, turi pradėti nuo savęs. Todėl Naujojo Delio Šv. Marko vidurinės mokyklos inicijuotas projektas „Explore N‘ Express“ pakvietė mokinius iš Taivano, Tailando, Butano, Lenkijos, Čekijos, Ispanijos ir Lietuvos diskutuoti, reikšti savo idėjas ir dalintis savo patirtimi apie šias žmogiškąsias vertybes.
Skaityti daugiau...
Birželio 7d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko baigiamasis kultūrinių intervencijų projektų renginys, kuriame dalyvavo asociacijų „Kūrybinės jungtys“, „Kūrybinės ateities idėjos“, AGATA, viešųjų įstaigų „Meno avilys“ bei „Edukraftas“ atstovai ir projekto dalyviai iš įvairių Lietuvos mokyklų, tarp kurių ir Radviliškio Lizdeikos gimnazijos atstovai. Renginyje pristatyta 40 sėkmingai įgyvendintų projektų, paskelbti jų rezultatai ir apsvarstytos ateities idėjos. Kultūrinės edukacijos intervencijų projektai – tai Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos kartu su Kultūros ministerija ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įgyvendinamas projektas, kuris siekia kultūrinių edukacijų sistemos modernizavimo. Vienas svarbiausių projektų tikslų – naujų, kūrybiškų ir įtraukių ugdymo metodų sukūrimas, bendruomeniškumo stiprinimas, naujų partnerysčių tarp kultūros, švietimo, kitų įstaigų ir organizacijų inicijavimas.
Skaityti daugiau...
|