Get Adobe Flash player

Lizdeikos gimnazijos pirmokai nusprendė rudens atostogas pradėti įsimintina edukacine kelione į Lenkiją: nutarta aplankyti Krokuvą, Veličkos druskos kasyklas, Čenstakavos vienuolyną. Mokiniai lydimi kūno kultūros mokytojos bei auklėtojos N. Andrušaitytės, gimnazijos psichologės R. Maselskienės, lietuvių kalbos mokytojos G. Abromikienės spalio 28–29 d. išvyko į kelionę. Kelionės metu siekta, kad mokiniai gilintų ir išplėstų geografijos, istorijos, chemijos, dailės, lietuvių kalbos žinias, įgautų keliavimo patirties bei remdamiesi įgytomis žiniomis parengtų atsiliepimus apie kelionėje aplankytus objektus.

Ruduo nepagailėjo lietaus ir vėjo, tačiau mokinių nuotaika buvo puiki, nors rytas Lenkijoje buvo darganotas. Pakeliui į Krokuvą jaunieji keliautojai aplankė didžiausią Lenkijos piligrimų centrą – Čenstakavos vienuolyną, kur turėjo galimybę apžiūrėti vienuolyno bažnyčią, koplyčią, garsėjančią stebuklingu ir legendomis apipintu Juodosios Madonos paveikslu, bei užlipti į bažnyčios apžvalgos bokštą, nuo kurio atsivėrė įspūdinga vienuolyno ir miesto panorama.

Vidudienį pasiektas pagrindinis kelionės tikslas – rudeninė Krokuva – ilgus amžius buvusi Lenkijos sostinė, vienas gražiausių Europos miestų. Ne veltui UNESCO Krokuvos senamiestį pripažino vienu iš dvylikos vertingiausių pasaulio kultūros paveldo objektų. Krokuvoje daug gatvių, paminklų, pastatų, pavardžių, kurios siejasi su Lietuvos istorija ir kultūra, visa tai šį miestą dao mums artimą ir yra tarsi Lietuvos ir Lenkijos istorijos vadovėlio sklaidymas. Mokiniai gavo užduotį suskaičiuoti Vyčius, primenančius bendrą mūsų su Lenkija istorinį laikotarpį.

Jaunieji gimnazijos turistai grožėjosi Krokuvos senamiesčiu ir klausėsi gidės pasakojimų apie Floriono vartus, Barbakaną – paminklą Žalgirio mūšiui, apie Turgaus aikštę, Marijos bažnyčią, iš kurios bokšto jau beveik šimtas metų kas valandą groja trimitininkas, kurio trimitavimą mokiniams pavyko išgirsti. Turgaus aikštėje išalkusieji galėjo paskanauti vieno iš miesto simbolių – tradicinių Krokuvos riestainių.

Mokiniai aplankė ir akademine dvasia dvelkiantį Jogailos universiteto kiemelį, kur studijavo lietuviškos raštijos kūrėjai Abraomas Kulvietis, Stanislovas Rapolionis, o gidės paraginti ieškojo universiteto pastate „savo“ plytos, iš kurios sklinda mokslo dvasia. Krokuva – karalių miestas, todėl mokiniai galėjo prisiliesti prie istorijos gyvai ir aplankyti Vavelio pilį, buvusią Lietuvos ir Lenkijos karalių rezidenciją, ir katedrą, kur klausėsi Krokuvoje gyvenančios lietuvės gidės pasakojimų apie Jogailą, Žygimantą Augustą, Jadvygą, Steponą Batorą ir kitus karalius bei nacionalinius didvyrius. Juk Vavelis – tautos panteonas. Čia ilsisi Tadas Kosciuška ir Adomas Mickevičius. Teigiama, kad Krokuva – Adomo Mickevičiaus meilės miestas, nors jame jis niekuomet nesilankė. Iš Katedros požemių mokiniai pakilo į katedros bokštą, kuriame yra garsiausias Lenkijoje varpas, sveriantis net 11 tonų, o jo garsas sklinda 30 kilometrų, nors jis skamba tik ypatingomis progomis. Varpas turi magiškų galių: sugalvojus norą, reikia paliesti jį kaire ranka arba dešine ranka. Esą tada noras būtinai išsipildo.

Kitą dieną pailsėję ir atgavę jėgas mokiniai aplankė Veličkos druskų kasyklas. Prieš atvykdami į Veličkas mokiniai klausėsi gidės pasakojimo apie druskos kasyklas, tačiau tai, ką išvydo, pranoko visus lūkesčius. Mokiniai susipažino su šachtos ir druskos kasybos istorija. Jaunieji turistai leidosi trasa, vedančia tuneliais, esančiais 64–135 metrų gylyje po žeme, kur grožėjosi didybe pribloškiančia bažnyčia, pavadinta kalnakasių globėjos šv. Kingos vardu. Ši bažnyčia yra tikras šedevras – altorius, skulptūros, bareljefai, netgi sietynai čia pagaminti iš druskos.

Šv. Augustinas yra pasakęs „Pasaulis yra knyga, o tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“. Vienareikšmiškai kelionės yra būtinos, nes jos praturtina emocijomis, įspūdžiais supažindina su kitos šalies kultūra ir istorija. Tai aktyvus mokymo metodas, žadinantis norą gilinti mokslo žinias ir stiprinantis tarpusavio bendravimą bei tarpusavio supratimo, pagalbos ryšius, skatinantis draugiškumą. Tokiu būdu stiprėja mokinių motyvacija, išlaisvinamas jų kūrybiškumas. Šiuolaikinis mokymas sunkiai įsivaizduojamas be sąsajų su realiu gyvenimu. Aktualu mokymąsi padaryti įdomų, susietą su mokinių reikmėmis bei praktiniu pritaikymu. Svarbu, kad jaunieji keliautojai norėtų ir vėl krautis kuprines, o viduje kirbėtų noras pažinti kitas šalis ir kultūras, žmones ir save.

Gitana Abromikienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien8
mod_vvisit_counterVakar0
mod_vvisit_counterŠią savaitę8
mod_vvisit_counterŠį mėnesį8