Get Adobe Flash player

Šių metų vasario mėnesį Lizdeikos gimnazijos matematikos mokytojos Sonata Vaitiekūnė, Rima Grėbliūnienė, Laimutė Indilienė, Laima Duglas ir Jurgita Caporkienė vyko į Roterdamo miestą Olandijoje, kuriame tęsė veiklas projekte „Tikrasis matematikos pokalbis“. Matematikos mokytojų sumanymu, dalintis patirtimi vėl susitiko šešių valstybių atstovai: Olandijos, Turkijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės, Italijos ir Lietuvos.

2021881_14 2021881_15 2021881_16 2021881_17

Prieš tai vykusiame susitikime Lenkijoje buvo nutarta sudaryti ir savo šalių mokyklose atlikti matematinį testą „Šaknys“. Roterdame buvo pristatyti Lizdeikos gimnazijos mokinių atlikto testo „Šaknys“ rezultatai ir palyginti su kitų šalių besimokančiųjų rezultatais. Galima pasidžiaugti, kad mūsų moksleiviai savo žiniomis lenkia kitas šalis. Lietuvos ir Lenkijos rezultatai buvo geriausi. Pedagogai, dėstantys matematiką, išskyrė sunkiausiai sprendžiamų uždavinių tipus, taip pat pasidalino, kokiais metodais galėtų tobulinti matematikos kvadratinių šaknų mokymą. Kitas nuveiktas didelis ir įdomus darbas – tai sudaryta visų šalių matematinių simbolių lentelė. Visi radome daug skirtingų trupmenų, intervalų, vektorių, aibių rašymo būdų. Vėl daugiausia emocijų buvo kalbant, ar 0 natūralus skaičius.

Roterdame visos šalys vedė matematikos pamokas viena tema „Kvadratinės šaknys“. Lenkų mokytojai, taikydami dėlionės (puzzle) dėstymo metodą, pamoką vedė mokytojams, o Turkijos, Jungtinės Karalystės, Italijos ir Lietuvos atstovai mokiniams. Italai mokytojai pasinaudojo filmuota medžiaga, kurioje mokiniai iš Italijos mokė olandų vaikus. Taip pat italai pristatė elektroninę programėlę, kuri greitai apdoroja mokinių rezultatus ir juos galima pamatyti kompiuterio ekrane. Jungtinės Karalystės mokytojai pamokose naudojo plastikines lenteles, kuriose mokiniai rašė atsakymus ar sprendimo etapus ir pakėlę jas parodė mokytojui – tokiu būdu sunku nedirbti pamokoje. Taip buvo patikrinti sprendimai ir Olandijoje. Turkų pamokoje parodytas praktinis formulių išvedimas, daugiausia taikytas individualus darbas. Mūsų gimnazijos mokytojos L. Indilienė ir S. Vaitiekūnė pamokoje panaudojo Bingo metodą. Lietuvos mokytojų pamokoje mokiniai daug dirbo savarankiškai. L. Indilienė pasidžiaugė, kad mūsų šalis švenčia gražų šimto metų jubiliejų, ir įteikė mokiniams saldžias lietuviškas dovanėles.

Po darbo visų šalių mokytojai susipažino su Hagos miesto lankytinais objektais. Haga – Nyderlandų vykdomosios valdžios sostinė, trečias pagal dydį miestas. Kolegos olandai pasiūlė aplankyti M. K. Escherio muziejų. Escheris studijavo geometrines transformacijas ir jų principu kūrė savo paveikslus. Nors dailininkas niekada neišmoko matematikos, bet jo šedevrai žinomi visame pasaulyje. Muziejuje sutikome ne vieną mokinių grupę. Vėliau Utrechto universitete, kuris įsteigtas 1636 m, dalyvavome dvejose paskaitose: „Diferencialinės lygtys“ ir „Topologija ir geometrija“. Utrechto universitetas – tai tarptautinis mokslinių tyrimų universitetas, vienas žymiausių Europos mokslinių tyrimų universitetų lygos narys.

Projekto metu daug dėmesio buvo skiriama kito matematikos mokytojų susitikimo – jau Lietuvoje – organizavimui: sudarytas tolesnių darbų planas. Kitame susitikime Lizdeikos gimnazijoje didesnis dėmesys bus skirtas mokytojų diskusijoms, mokymo metodų pristatymui įvairia matematine tematika. Lizdeikietės mokytojos grįžo patenkintos savo veikla, nes joms yra išties kuo pasidžiaugti ir pasididžiuoti: išaugusios dalykinės kompetencijos, pedagoginės patirties sklaida, sutvirtėję ryšiai su matematikais iš viso pasaulio.

Radviliškio Lizdeikos gimnazijos matematikos mokytojos Rima Grėbliūnienė ir Laima Duglas

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
DofE
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis