2019 m. vasario 23 d. Šiaulių universitete vyko tradicinės, jau XLIX jaunųjų matematikų varžybos I–IV gimnazijos (9–12 vidurinių mokyklų) klasių mokiniams, kuriose aštuntus metus iš eilės dalyvauja ir Latvijos moksleivių delegacija. Į jaunųjų matematikų varžybas atvyko beveik 300 dalyvių iš 20 Lietuvos miestų ir rajonų bei 25 skirtingų klasių moksleiviai iš kaimyninės Latvijos. Džiugu, kad susidomėjimas matematikos mokslu neblėsta – dalyvių skaičius nemažėja. Varžyboms užduotis parengė Lietuvos ir Latvijos mokslininkai, kurie pateikė mokiniams sudėtingų algebros, geometrijos, skaičių teorijos uždavinių, reikalaujančių loginio, analitinio mąstymo bei kūrybiškumo. Dešimt geriausiai pasirodžiusių šalies mokinių bus pakviesti dalyvauti Lietuvos moksleivių matematikos olimpiadoje.
Džiugu, kad šiame konkurse dalyvavo ir mūsų gimnazijos 15 mokinių, juos lydėjo mokytoja R. Nekrašienė. 12 iš jų įėjo į komandą, o 3 vyko individualiai. Reikia pasidžiaugti Skaburskaitės Joanos 1C kl. ir Zakutausko Arno 2A kl. rezultatais, dalyvaudami pirmą kartą šiame nelengvame konkurse jie surinko pusę taškų. Džiaugiamės ir Zolotuchinos Samantos 1D kl, Grinbergaitės Ievos 2D kl., Šilkaitytės Agnės 4A kl. rezultatais.
Kol moksleiviai gliaudė olimpiadinius matematikos uždavinius, mokytojai Šiaulių universiteto bibliotekos konferencijų salėje dalyvavo metodiniame seminare „Tyriminių kompetencijų ugdymas matematikos mokyme.“ Šiais metais seminaro pranešėjai tik Latvijos mokslininkai ir mokytojai. Seminaro tema pasirinkta neatsitiktinai – pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama tyriminių kompetencijų ugdymui matematikos mokyme. Pirmąjį pranešimą apie matematinio ugdymo Latvijoje reformą skaitė mokytoja Margita Jirgensone (Jelgavos Spidolo gimnazija). Lektorė supažindino su numatytos švietimo reformos, pagal kurią tiksliųjų mokslų bus mokoma trimis lygiais, projektu, jo įgyvendinimo perspektyvomis ir iššūkiais. Antrasis pranešimas – „Stereometrijos mokymo patirtis“ (tyriminių kompetencijų ugdymo pavyzdžiai), pranešėja doc. Natalija Sergejeva, Latvijos gyvybės mokslų universitetas – sulaukė didelio mokytojų susidomėjimo. Mokslininkės sumanymas raginti moksleivius konstruoti stereometrijos kūnų, jų sankirtos modelius, ugdančius erdvinę vaizduotę ir padedančius suvokti uždavinio sprendimo eigą, sulaukė kolegų palaikymo. Rygos technikos universiteto docentė Sarmīte Čerņajeva supažindino klausytojus su Latvijos vidurinių mokyklų moksleivių tyrimais. Tyrimų tematiką – nuo latvių kalbos, istorijos, filosofijos, istorijos iki matematikos – pateikia Švietimo ministerija. Moksleiviai iškelia problemą, suformuluoja tikslus ir uždavinius, atlieka tyrimą, aprašo gautus rezultatus ir juos pristato tiriamųjų darbų komisijai. 2018 m. Latvijoje komisijai buvo pateikta apie 600 įvairių tematikų darbų. Paskutinė pranešėja Anna Vintere (Latvijos gyvybės mokslų universitetas) apibendrino visus pranešimus ir aptarė Tyriminių kompetencijų ugdymo matematikos mokymo problemas.
Seminare mokytojams perteikta naujų užduočių kūrimo ir netradicinių mokymo metodų, priverčiančių vaikus mąstyti ir kūrybiškai pateikti uždavinio sprendimą. Taikymo patirtis labai naudinga ne tik vaikus olimpiadoms rengiantiems mokytojams, bet ir universiteto dėstytojams.
Matematikos mokytoja R. Nekrašienė