Jau niekas neabejoja, kad XXI amžiaus klasė (arba pamoka) yra visiškai kitokia nei buvo, pavyzdžiui, prieš 50 metų. Ji nebeturi sienų, mokymasis vyksta įvairiose erdvėse. Dažnai pamoką veda ne vienas, o keli mokytojai, integruodami savo dalykus. Mokytojai bendradarbiauja ne tik su kolegomis savo mokykloje, rajone, šalyje, bet neretai dalijasi patirtimi su pedagogais iš užsienio.
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai ir mokytojai kartu su dalyviais iš Italijos, Suomijos ir Belgijos savaitę praleido Ispanijoje, Los Alcazares mieste, Las Claras del Mar Menor mokykloje ir kartu vykdė Erasmus+ STEAM projekto veiklas. Užsiėmimai ir pamokos vyko įvairiose erdvėse. San Javier karinėje bazėje mokiniai ir mokytojai galėjo apžiūrėti karinius lėktuvus, sužinoti apie jų valdymą ir patys pasėdėti piloto kabinoje. Integruotos istorijos ir menų pamokos vyko Mursijoje. Lankėmės skulptoriaus Francisco Salzillo muziejuje, Mursijos Katedroje, apžiūrėjome XIII amžiaus mečetės liekanas Mursijoje. Pažinti gamtą vykome į Salinas de San Pedro gamtos draustinį. Įveikdami nemažą atstumą visą dieną stebėjome paukščius, klausėmės įdomaus gido pasakojimo ir patys pabandėme atpažinti skrajūnus. Didžiausią įspūdį visiems padarė flamingai ir rožinis tvenkinio vanduo. Kartagenoje buvo organizuoti integruoti istorijos ir geografijos užsiėmimai. Mokiniai ir mokytojai apžiūrėjo Kartagenos romėnų teatrą, Foro – senuosius miesto griuvėsius.
Pamokas mokiniams vedė ir visų šalių mokytojai. Belgijos mokytojai praktiškai parodė, kaip pamokose panaudoti programėles Mentimeter, Pickers ir Photomath. Kolegos iš Suomijos geometrijos pamoką vedė paplūdimyje, kur vaikai braižyti ir apskaičiuoti figūras turėjo ant smėlio. Ispanijos mokytojai sudomino mokinius robotika. Italijos mokytojai matematikos pamokai panaudojo kompiuterius ir dėlionės principą. Radviliškio Lizdeikos gimnazijos chemijos ir matematikos mokytojos Nijolė Buračienė ir Sonata Vaitiekūnė išmokė mokinius, kaip pasigaminti muilą.
Rudenį visų šalių dalyviai susitiks Lietuvoje, Radviliškyje. Užsimezgusi mokyklų draugystė turi vienintelį tikslą – ieškoti naujų mokymo(si) formų ir išnaudoti kolegų patirtį.
Projekto koordinatorė Inga Veberienė