Get Adobe Flash player

Pasirinkti tinkamai studijų kryptį nėra lengva, nes besimokantys mokykloje dažnai dar net nėra apsisprendę, kokia profesija domina. Pirmiausia reikia gerai pažinti save, įvertinti savo gebėjimus ir susidėlioti prioritetus, kad suprastum, kuo nori būti ir kaip tai gali pasiekti. Lizdeikos gimnazijoje jau kelerius metus yra organizuojamos Studijų ir karjeros dienos, siekiant supažindinti mokinius su protingo profesijos pasirinkimo principu, profesinės karjeros planavimu, atsižvelgiant į asmens apsisprendimo poreikius bei padedant suprasti ateities specifiką.

1 2 3 4 5 6 8 img_3121

Renginyje „Studijos ir karjera 2022“ dalyvavę Lietuvos universitetų, kolegijų, profesinių mokyklų atstovai pristatė studijų programas, aptarė, kokių gebėjimų reikia pasirinkus studijų kryptį, diskutavo su gimnazistais ne tik apie studijas, bet ir apie tolesnės karjeros galimybes. Pirmų klasių gimnazistai turėjo galimybę apžiūrėti ne tik svečių ekspozicijas, bet ir dalyvavo paskaitose apie tikslus ir motyvaciją (lektorė Jūratė Brazauskienė, OPEN – atviro jaunimo karjeros konsultavimo centro darbuotoja), apie darbo paieškos būdus ir įsidarbinimą (Raminta Brogienė, OPEN – atviro jaunimo karjeros konsultavimo centro darbuotoja), apie savanorystę (Vaida Kaupaitytė, OPEN – atviro jaunimo karjeros konsultavimo centro darbuotoja); Lietuvos sporto universiteto atstovai pristatė studijų programas, RTVMC pasakojo apie profesijas linksmai, įtraukdami į patirtinę veiklą gaminant maistą ar dekoracijas; Šiaulių kolegija pakvietė į kūrybines dirbtuves „Susikonstruok savo karjerą pats“, Panevėžio kolegija supažindino su netradicinių pastatų statyba. Antrų klasių gimnazistų srautas išklausė paskaitą apie pasikeitimus, laukiančius stojančiųjų 2024 m. (V. Bernotienė, Vilnius TECH stojančiųjų centro specialistė), diskutavo apie tinkamus pasirinkimus, kad robotai nepaliktų mūsų be darbo (G. Sarafinas, žurnalo „Reitingai“ vyr. redaktorius); aptarė PUPP svarbą (dir. pavad. Ž. Onaitienė) ir individualaus ugdymo plano pasirinkimo galimybes (direktorė I. Bajarauskaitė).

Vyresniųjų klasių mokiniai, kuriems yra aktualiausias šiuo metu profesijos pasirinkimas, apžiūrėdami ekspozicijas domėjosi ne tik studijų programų pasiūla, bet ir stojimų į aukštąsias ir profesines mokyklas sąlygomis, studentų apgyvendinimo klausimais, vykdomomis studentų mainų programomis, tolesnės karjeros galimybėmis. Taip pat klausėsi G. Sarafino pranešimo „Kokias klaidas daro mokiniai planuodami savo karjerą. Universitetų, kolegijų ir profesinių mokyklų pliusai ir minusai“ ir V. Bernotienės pranešimo „Minimalūs rodikliai stojantiesiems į valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas 1 pakopos ir vientisąsias studijas ir konkursinio balo skaičiavimas“.

Vakare mokinių tėvai turėjo galimybę išklausyti G. Sarafino pranešimą „Kaip pakreipti vaiką/jaunuolį, kad profesiją jis pasirinktų teisingai? Jaunuolių ir tėvų nepelnytai nuvertintos profesijos“. Lektorius atkreipė dėmesį į klaidas, kurios daromos renkantis profesiją, pasiūlė keletą būdų, kaip bendraujant su vaiku švelniai jį nukreipti tinkama linkme, kaip patarti neprimetant savo nuomonės. Gyvenimiškais pavyzdžiais pagrindė galimus pasirinkimo motyvus, nurodė keletą internetinių svetainių, kurios siūlo savęs pažinimo testus ar pateikia informaciją apie įvairias profesijas, studijų kryptis ir mokomuosius dalykus.

Lizdeikos gimnazijos karjeros specialistė A. Samulienė džiaugiasi, kad universitetai, kolegijos ir profesinės mokyklos noriai bendradarbiauja su gimnazija, konsultuoja ir dalinasi informacija. Iš tiesų jaunam žmogui suderinti savo svajones ir realius gebėjimus nėra lengva, vieniems trūksta pasitikėjimo savimi, kitiems – įgūdžių, kurie įgyjami nuosekliu ir sistemingu darbu. Bet kuo anksčiau pradedama galvoti apie savo ateities planus, renkantis profesiją, domėtis studijų kryptimis ir galimybėmis, tuo lengviau apsispręsti ir atrasti tinkamiausią variantą, siekiant kryptingai mokytis ir įgyti karjeros pasirinkimui reikalingų kompetencijų. Kaip teigia britų žurnalistė Catherine Whitehorn, pirmiausia reikia išsiaiškinti, kas labiausiai patinka, o tada susirasti ką nors, kas už tai galėtų sumokėti. Būtent susitikimai su universitetų, kolegijų, profesinių mokyklų atstovais, išgirstos sėkmės istorijos skatina jaunimą domėtis karjeros galimybėmis, vieniems sustiprina tikėjimą, kad teisingai pasirinko ir kryptingai dirba, kitiems atveria naujus kelius, sudomina, paskatina labiau stengtis ir siekti svajonės.

S. Karenauskienė, lietuvių k. ir lit. mokytoja metodininkė, 4D kl. auklėtoja

Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
MEPA projektas
Reklaminis skydelis
PRANCŪZŲ INSTITUTAS
Reklaminis skydelis
Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Nordplus
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien838
mod_vvisit_counterVakar554
mod_vvisit_counterŠią savaitę2060
mod_vvisit_counterŠį mėnesį31879