Get Adobe Flash player

erasmus Šių metų kovo 19–25 dienomis 10 Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokinių ir 5 mokytojai dalyvavo projekto, finansuojamo Erasmus+ programos lėšomis, veiklose Turine, Italijoje. Tai jau antrasis projekto partnerių susitikimas, kurio visi labai laukėme. Pirmasis vyko 2022 m. spalio 3–7 d. Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje. Projekte, kartu su Lietuvai atstovaujančia Lizdeikos gimnazija, dalyvauja mokyklos iš Rumunijos, Čekijos Respublikos, Italijos ir Portugalijos. Projekto tikslas – gilinti geografijos žinias, mokytis per patirtinio ugdymo praktikas, gilinti akademines žinias ir tobulinti bendrąsias kompetencijas. Projektu siekiama padėti mokiniams įžengti į skaitmeninę aplinką ir paskatinti juos saugiai, užtikrintai, kritiškai ir kūrybiškai naudotis šiomis technologijomis. Skaitmeninė kompetencija tampa bendrųjų gebėjimų dalimi. Siekiama subalansuoto santykio tarp IT naudojimo ir kūrybinės veiklos, kuri suteikia naujų idėjų.

20230414_1 20230414_2 20230414_3 20230414_4 20230322_5 20230414_6 20230414_7 20230414_8 20230414_9 20230414_10 20230414_11 20230414_12 20230414_13 20230414_14 20230414_15 20230414_16 20230414_17

Pirmąją projekto dieną mokiniai per Kahoot programėlę susipažino su Turino miesto istorija, geografija, lankytinomis vietomis; vyko į Doros parką – 456000 m² ploto postindustrinį parką Turino mieste, kur iki XX a. 9-ojo dešimtmečio stovėjo didelės „Fiat“ ir „Michelin“ gamyklos. Parke mokiniai su „Actionbound“ programėle atliko įvairias orientacines užduotis.

Antrąją dieną vykome į istorinį Aostos miestą, kuriame mokiniai taip pat atliko įvairias užduotis naudodamiesi „Actionbound“ programėle, kilome į Alpių kalnuose esančią observatoriją: planetariume klausėmės įspūdingo pasakojimo apie Saulės sistemą, stebėjome per teleskopus Saulę ir jos sistemos planetas, klausėmės paskaitos apie šviesos taršą, su mikroskopais „ieškojome“ bakterijų.

Trečiąją dieną mokiai atliko įvairias užduotis mokykloje, o mokytojai diskutavo apie išmaniųjų telefonų naudojimą skirtingo amžiaus tarpsnių grupėse (mokinių ir mokytojų). Visi klausėmės paskaitos „Friday for future“ apie žmogaus veiklos įtaką Žemei, susipažinome su Turino miesto istorinėmis vietomis.

Ketvirtąją – mokiniai dirbo grupėse: ruošė visos savaitės veiklų pristatymus pasitelkdami IT ir kūrybiškumą. O mes, mokytojai, stebėjome kolegų italų vedamas pamokas.

Projekte aktyviai dalyvauja ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Jie dalinasi savo gerąja patirtimi, IT taikymu pamokose, veda atviras pamokas projekto partneriams. Džiugu, kad italai organizuodami projekto veiklas savo šalyje pritaikė pas mus naudotą programėlę „Actionbound“. Projekto veiklos padėjo užmegzti glaudų ryšį su kolegomis iš užsienio. Net planuojamos vesti bendros anglų kalbos pamokos italų ir lietuvių mokiniams. Stebėdami kolegų iš Italijos vedamas pamokas analizavome panašumus, skirtumus, lyginome su mūsų vedamomis pamokomis, pasisėmėme naujų idėjų.

Nors jau savaitė praėjo po projektinių veiklų Italijoje, vis dar gyvename įspūdžiais. Štai keletas mokinių atsiliepimų:

„Labai džiaugiuosi, kad galėjau dalyvauti šiame projekte. Dalyvaudamas projekte įgijau daug žinių apie Italiją, šviesos taršą ir jos poveikį. Visi projekto dalyviai draugiški, nuoširdūs, įdomūs, turintys savo nuomonę, skirtingas patirtis. Tai puiki galimybė įgyti naujų draugų, praplėsti žinias, pagerinti anglų kalbos žinias. Gyvenimas šeimoje, darbas komandoje išmokė prisitaikyti, pažinti projekto dalyvius. Patys geriausi įspūdžiai ir atsiliepimai. Džiaugiuosi, kad galėjau dalyvauti su tokia nuostabia komanda.“

Erasmus+ programa suteikia galimybes Europos sąjungos šalių jaunimui keliauti bei pažinti kitų šalių kultūras, tobulinti bendradarbiavimą, tobulinti save siekiant įvairių mokymosi tikslų. Pirmasis didelis įspūdis – tai Alpės. Supratau, jog tikrai nusimato turininga ir linksma savaitė. Atvykę išsiskirstėme į visas puses su savo italų šeimomis. Gyvendami šeimose geriau susipažinome su italų gyvenimo būdu bei jų kultūra. Per visą savaitę tobulinome savo žinias apie tvarumą, globalinį atšilimą, atlikome orientacines užduotis, apžiūrėjome svarbiausius objektus. Paskutiniąją dieną visa projekto bendruomenė susibūrė smagioje vakaronėje.

Daugiausiai šis projektas išmokė mus bendradarbiauti su kitais, leido tobulinti anglų k. gebėjimus. Mokiniai sužinojo daug ne tik apie italų kultūrą, bet ir kitų dalyvaujančių šalių kultūras. Mano nuomone, nė vienas dalyvavęs projekte mokinys nesigaili nė vieną akimirką.“

„Projektas mus išmokė, kad reikia mylėti ir saugoti mūsų žemę. Parodė mums, kad gyvename labai gražioje ir lobingoje planetoje.“

„Atvykome sekmadienį, italų šeimos visus priėmė labai šiltai. Pirmadienį vykome į mokyklą, susipažinome su kitais bendraamžiais iš kitų šalių. Žaidėme Kahoot žaidimą, kuris padėjo susipažinti su Pjemonto regionu bei Turino miestu. Antradienį anksti ryte išvykome į Aosta miestelį, po veiklų važiavome į observatoriją, kuri buvo kalnuose. Įspūdžiai nerealūs! Buvo daug veiklų. Paskutinį vakarą vyko vakaronė su įvairiausiais portugalų, lietuvių, italų, rumunų užkandžiais. Šokome, dainavome ir džiaugėmės savo paskutiniu vakaru.“

Projekto dalyviai grįžo įvairiapusiškai praturtėję, nusiteikę naujiems iššūkiams ir įkvėpti tęsti veiklas, nes visą savaitę Italijoje tobulino ne tik anglų kalbos gebėjimus, bendravo ir bendradarbiavo, gilino gebėjimus tikslingai naudoti ir naudotis IT, bet ir kėlė bendrąsias kompetencijas: socialinės atsakomybės, tolerancijos, sąmoningumo, pasitikėjimo savimi, pilietiškumo, kritinio ir kūrybinio mąstymo.

Živilė Laurutienė, Radviliškio Lizdeikos gimnazijos geografijos mokytoja

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
DofE
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis