Herojus – tai žmogus, kuris savo asmenybe, atliktais veiksmais aukština savo ir aplinkinių vardą. Šiais laikais ši sąvoka kiek pakito, bet pagrindinė jos reikšmė išliko tokia pati – aukotis dėl gėrio. Šiuolaikiniame pasaulyje jauniems žmonėms svarbu žinoti praeities herojus, kurie įkvėptų siekti gėrio, padėtų formuotis asmenybėms.
Domėjimasis pasaulio, šalies, savo krašto istorija padeda atrasti praeities herojus, kurių gyvenimas, veikla, kova mums kalba apie vertybes. Iškęsti baisias gyvenimo sąlygas, jausti nuolatinį nerimą ir baimę, iškęsti nežmoniškus kankinimus ir kitus gyvenimo sunkumus galėjo ne bet kas. Įvairių istorinių įvykių laikotarpiai: disidentinis judėjimas ir pasipriešinimas sovietizacijai, Holokaustas ir Lietuvos gyventojų trėmimai, Lietuvos nepriklausomybės kovos ir ginkluotas antisovietinis pasipriešinimas, Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdis ir atgimimo laikotarpis padeda formuotis holistiniam istorijos požiūriui.
Lizdeikos gimnazijos 1J klasės gimnazistai pasiryžo ieškoti praeities herojų istorijos labirintuose. Istorija nėra vien tik skaičių, terminų, priežasčių, pasekmių, mūšių, bet ir asmenybių, kurių išties yra nemažai, – istorija. Mokinės Vytė Gilytė, Gabija Karpytė, Austėja Rusteikaitė, Irūna Trigarcevaitė pasirinkusios skirtingus istorinius įvykius kuria praeities herojų istorijas.
Istoriniame pasakojime praeitis aktualizuojama dabartyje ir kartu brėžiami ateities orientyrai. Istorinis mąstymas apima istorijos supratimo, tyrimo ir kūrimo gebėjimus. Lizdeikos gimnazistams sudaromos galimybės ugdytis kompetencijas, kurios lemia pamatinių žmogiškųjų vertybių suvokimą ir plėtojimą. Nagrinėjant konkrečias istorines problemas ir skirtingų istorinių laikotarpių žmogiškąsias patirtis, mokiniams sudaromos galimybės suvokti kitą ir kitaip mąstantį asmenį, identifikuoti istorinius žmonijos pasiekimus ir klaidas, palyginti dabarties aktualijas su istorinės praeities įvykiais ir reiškiniais.
Danutė Bitytė, Lizdeikos gimnazijos istorijos mokytoja