Get Adobe Flash player

Radviliškio Lizdeikos gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojai, vadovaudamiesi kinų patarle „Papasakok man – ir aš pamiršiu; parodyk man – ir aš prisiminsiu; įtrauk mane – ir aš suprasiu“, jau vienuoliktą kartą organizuoja konferenciją „Tyrėjo diena“. „Tyrėjo dienos“ tikslas – plėtoti mokinių patyrimines, pažintines ir komunikacines kompetencijas, skatinti patirtimi grindžiamą visų dalykų pažintinį mokinių ugdymą ir plėtoti įvairių dalykų mokslų žinių integravimą į ugdymo procesą. Visa diena buvo aktyvi ir įdomi savo tiriamųjų veiklų įvairove. Į renginį atvyko lektorių iš įvairių mokymo įstaigų. Gausiausia komanda iš Vilniaus kolegijos – net šeši dėstytojai bendravo su mokiniais.

20241124_1 20241124_2 20241124_3 20241124_4 20241124_5 20241124_7 20241124_8 20241124_9 20241124_11 20241124_12 20241124_13 20241124_14 20241124_15 20241124_16 20241124_18 20241124_19 20241124_20 20241124_21 20241124_22 20241124_23 20241124_24 20241124_25 20241124_26 20241124_27


Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Transporto inžinerijos fakulteto, Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyresnysis mokslo darbuotojas dr. E. Šabanovič papasakojo, koks ilgas ir daug užsispyrimo, kantrybės reikalaujantis mokslininko kelias, stebino mokinius jo paskaita „Lietuviški dirbtiniai palydovai: pradžia ir kosminiai iššūkiai“. Padiskutuota apie dirbtinį intelektą.
VDU Gamtos mokslų fakulteto dėstytoja L. Ragelienė kvietė kritiškai pažinti geriamąjį vandenį, supažindino, kaip vertinama geriamojo vandens kokybė. Mokiniai gavo praktinių patarimų, kaip esant kritinėmis sąlygomis numalšinti troškulį, geriant upės, ežero ar kitokį vandenį.
VDU Informatikos fakulteto prodekanė S. Urbonienė pamokoje „Kas ta matematika ir kam ji reikalinga? Ką veikia matematikai?“ detaliai papasakojo apie matematikos svarbą. Konkrečiais pavyzdžiais įrodė, kad matematikai labai daug prisideda prie optimizavimo įvairiose srityse.
Vilniaus kolegijos dėstytojai A. Vaškys ir A. Špuraitė supažindino su Transporto logistikos rogėmis – interaktyviomis užduotimis transporto vadybininko kasdieninėje veikloje. Mokiniams buvo pristatyti tarptautinės prekybos principai. Dalyviai turėjo apskaičiuoti importo muitą nuo importuojamų prekių. Taip pat buvo atlikta užduotis – parinkti ekonomiškiausią keliavimo būdą – lengvuoju automobiliu, traukiniu ar autobusu po to, kai buvo supažindinti su platesniu transporto sąnaudų vertinimu.
Mitybos specialistė I. Kuodienė ne tik supažindino su subalansuota mityba, bet ir pagamino sveikuolišką šaldytų daržovių troškinį, kuris visiems patiko. Paragavę braunį, iškeptą iš burokėlių, kai kurie dalyviai nusirašė receptą, kad galėtų pavaišinti namiškius ir draugus.
Vilniaus kolegijos dėstytoja Jurgita Lazdauskienė populiarino mokiniams Maisto technologijų studijų programą konkrečiais maisto technologo darbo pavyzdžiais. Mokiniams pasakojo, kaip vyksta naujų maisto produktų kūrimas, kol jie atsiranda prekybos lentynose. Supažindino, kaip organizuojamas maisto gamybos procesas, kaip užtikrinama žaliavų, pagamintų produktų kokybė. Pasakojo, su kokiais iššūkiais susiduria maisto technologas organizuodamas ir valdydamas technologinį procesą, pateikė pavyzdžių, kodėl maisto technologui reikalingos chemijos, matematikos ir verslumo žinios.
Vilniaus kolegijos dėstytoja Elena Grinė su gimnazistais nagrinėjo temą „Ar gali greitas maistas tapti sveikatai palankios mitybos dalimi?“ Tema aktuali, kadangi šiai kategorijai priskiriami užkandžiai ar patiekalai yra dažnai vartojami nesusimąstant apie jų sudėtį ir poveikį organizmui. Informacija apie žmogaus organizmui būtinas su maistu gaunamas maistines medžiagas formuoja teisingus mitybos įpročius ir moko atsakingai priimti sprendimus dėl maisto pasirinkimo. Mokiniams buvo aiškinama, kokie požymiai identifikuoja visavertį maistą ir ką galima pakeisti greito maisto sudėtyje ir jo gamybos procese, kad taip mėgstami užkandžiai taptų sveikatai palankesniu maistu.
Vilniaus kolegijos dėstytoja Irena Čerčikienė supažindino moksleivius su Agrotechnologijų fakultete vykdomomis studijų programomis, aptarė studijų programoje Taikomoji cheminė analizė studijuojamus dalykus, praktikas ir karjeros galimybes. Po to moksleiviai atliko praktikumą „Kartus rudens skonis“ chemiko akimis. Dėstytoja aptarė tyrimo objektų: ąžuolo gilių, kiaulpienių ir cikorijos šaknų sudėtį ir poveikį žmogaus sveikatai bei taninų nustatymo titrimetrijos metodu ypatumus, supažindino su praktikume naudojamomis priemonėmis ir medžiagomis bei aptarė jo eigą.
Gimnazistai, vadovaujami dėstytojų Irenos ir Jolantos, ąžuolo gilių, kiaulpienių ir cikorijos šaknų ekstraktuose oksidimetrijos metodu nustatė taninų koncentraciją bei aptarė rezultatus. Dalyviai turėjo galimybę pagilinti žinias ir susipažinti su šiuolaikiniais laboratoriniais prietaisais, įgyti tiriamosios veiklos įgūdžių ir kartu patirti pažinimo džiaugsmą.
Vilniaus kolegijos elektronikos ir informatikos fakulteto atstovas T. Kasperavičius vedė pažintinę praktinę pamoką ,,Bluetooth lenktynių mašinėlė“. Mokiniai sėkmingai surinko ir išbandė jų veikimą, taip pat susipažino su elektronika ir programavimu.
Dar viena Vilniaus kolegijos dėstytojų praktinė-pažintinė pamoka „Linksmieji robotukai – pažink ir kurk“ ypač sudomino vaikinus. Mokiniai ne tik išklausė teorinį įvadą apie robotiką, bet ir praktiškai atliko užduotis, išbandė komandinį darbą.
Dalis mokinių turėjo galimybę plačiau susipažinti su LEGO MINDSTORMS EV3 robotais. Juos programavo PYTHON programavimo kalba, sukonstravo LEGO SUMO robotus, paskaitos pabaigoje juos testavo varžybų ringe.
Radviliškio rajono visuomenės sveikatos biuro darbuotojos suteikė galimybę, užsidėjus tam tikrus akinius, patirti, kaip jaučiasi ir kokia reakcija išgėrusio žmogaus. Taip pat buvo galima pasitikrinti žinias apie Aids ir net gauti prizų. Mokiniai ir mokytojai, norintys nusistatyti savo kūno svorį, raumenų ir riebalų masę, riebalų procentinę išraišką, baltymų, pilvo riebalų kiekį, mitybos įvertinimą, kūno sudėjimo tipą, kūno amžių, galėjo tai padaryti. Lėtinių ligų prevencijai šie duomenys yra labai svarbūs. Ypač džiugino mokytojus jų biologinis amžius – daugelis net keliolika metų jaunesni. Vadinasi, sveikai gyvena.
Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) atstovės Sonata Guntoriūtė ir Ilona Gasiūnienė organizavo moksleiviams tris interaktyvias ir įtraukias veiklas. Rinkodaros ir komunikacijos koordinatorė Sonata Guntoriūtė mokiniams pasiūlė žaidimus „KTU muzikinė pertrauka“ (Bingo) ir „Protų mūšis“. Bingo žaidimo metu moksleiviai lavino kūrybinį bei loginį mąstymą, gilino užsienio kalbų, istorijos, literatūros žinias ir plėtė kultūrinį pažinimą. Taip pat buvo ugdomas emocinis intelektas bei socialiniai įgūdžiai. Protų mūšio metu dalyviai per klausimus ir atsakymus geriau susipažino su universitetu bei Panevėžiu. Technologijų mokymo centro (TMC) „Smagioji elektronika“ būrelio koordinatorė ir bibliotekininkė Ilona Gasiūnienė, pasitelkusi SNAP SUITS lagaminus, supažindino moksleivius su fizikos pagrindais. Užsiėmimų metu buvo konstruojami įvairūs projektai, leidžiantys suprasti elektros dėsnius.
Užsiėmimai vyko ne tik gimnazijoje, bet ir kitose edukacinėse erdvėse.
Pirmų klasių mokiniai vieni vyko į Tauragės STEAM laboratoriją, kur susipažino su Google SketchUp ir 3D spausdintuvu, bandė sumaketuoti skrynios modeliuką, panaudodami Google SketchUp programėlę. Chemijos ir biologijos laboratorijoje išmoko dirbti su Pastero, automatine ir stikline pipetėmis. Tikslus ir taisyklingas pipetavimas yra svarbus žingsnis sėkmingo eksperimento link. Darbą įsivertino skaičiuodami absoliučiąją paklaidą. Fizikos laboratorijoje sužinojo apie nuolatinę spinduliuotę, išmatavo prietaisu akmenukų, smėlio, trąšų skleidžiamą spinduliuotę.
Telšių STEAM labaratorijoje apsilankę pirmokai susipažino su vitražo žaismu, tyrė vandens taršą.
Dar dviejų klasių mokiniai ,,Tyrėjo dieną" praleido Šiauliuose – Šiaulių STEAM laboratorijose, kur tyrė smėlio ir molio savybes, įkaitimo ir ataušimo laiką, vėliau bandė patys pasigaminti kremą rankoms bei lūpų balzamą. Po to vyko į Šiaulių respublikinės ligoninės Patanatomijos muziejų, kuriame gydytoja papasakojo ir parodė apie įvairius vėžinių susirgimų atvejus. Mokiniai galėjo savo akimis pamatyti, kaip atrodo rūkaliaus plaučiai, įvairios sarkomos ar kepenys, kurios yra pažeistos vėžinio susirgimo. Gimnazistai uždavė gydytojai nemažai klausimų apie susirgimus, domėjosi kitais sveikatos klausimais.
3-ių klasių gimnazistų grupė vyko į Kauną ir dalyvavo edukacinėje programoje Kauno tvirtovės VII forto STEAM laboratorijoje. Viena grupė atliko tyrimą „DNR – slaptas gyvybės kodas“. Išklausę teorinę dalį apie DNR tyrimų istoriją, pakartoję DNR struktūrą ir funkciją, praktikos metu išskyrė DNR iš banano. Kita grupė dalyvavo edukacijoje „Fotosintezė-2“. Jie domėjosi augalų pasauliu atlikdami dumblių fotosintezės tyrimą ir iš špinatų lapų išskyrė fotosintezei būtiną pigmentą chlorofilą. Po pietų aplankytas LSMU Anatomijos instituto muziejus, išklausyta paskaita apie šio išskirtinio muziejaus įkūrimą, eksponatų paruošimą ir sąlygas medicinos studentų mokymuisi muziejuje. Ekspozicijoje yra daugiau nei tūkstantis eksponatų, pagamintų iš žmonių palaikų. Išgirsta istorija ne vieną privertė susimąstyti.
Visos veiklos, vykusios gimnazijoje ar kitose edukacinėse erdvėse, skatino moksleivius kurti, bendrauti ir atrasti, kartu stiprindamos komandinio darbo įgūdžius bei bendradarbiavimą. „Tyrėjo dienos-11“ dalyviai įsiliejo į daugybę įvairiausių veiklų, kurios sužadino jų smalsumą, mokymosi motyvaciją, mąstymą, paskatino aktyviai dalyvauti praktiniuose užsiėmimuose, praturtino mokinių žinias. Refleksijos metu mokiniai džiaugėsi konferencijos atradimais. Taigi, susitikimai su mokslo žmonėmis, diskusijos, eksperimentai, praktinės užduotys – šie ir kiti alternatyvaus mokymo metodai skatina Lizdeikos gimnazijos mokinių aktyvumą, smalsumą, mokymosi motyvaciją, ugdo mąstymą ir kūrybiškumą, skatina rūpintis savo ir kitų sveikata. Džiugu, kad mokytojų parengtą projektą palaikė Radviliškio rajono savivaldybė, skirdama jo vykdymui lėšų.

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
DofE
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis