Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai ir trys mokytojos aktyviai dalyvauja tarptautiniame eTwinning „Gera savijauta mokykloje dirbtinio intelekto amžiuje“ (angl. “Well-being at School in the AI era”) projekte. Šio projekto tikslas – ugdyti emocinį intelektą, empatiją bei bendruomenės gerovę, pasitelkiant į pagalbą dirbtinio intelekto (DI) įrankius ir technologijas.
Emocijų atpažinimas – spalio mėnesio užduotis
Spalio mėnesį mokiniai turėjo sukurti emocijų paveikslėlius, padedančius atpažinti įvairias jausmų išraiškas. Šis kūrybinis darbas atliktas naudojant DI įrankį Deep Dream Generator. Emocijų atpažinimas – svarbus empatijos aspektas, padedantis geriau suprasti kitus ir kurti pozityvią aplinką.
Visų projekte dalyvaujančių šalių mokiniai bendromis pastangomis kuria virtualią knygą su emocijų paveikslėliais. Be to, kiekvienas dalyvis prisistato kalbančiu avataru ir parengia savo mokyklos pristatymą, naudodamas DI įrankius, tokius kaip Wepik.com ar Veed.io. Visi darbai pateikiami trimis kalbomis ir saugomi projektų organizatorių sukurtose duomenų bazėse.
Fizinei gerovei skirtas lapkritis
Lapkričio mėnesio projekto veiklos yra orientuotos į fizinės gerovės temą, siekiant parodyti, kaip fizinė sveikata ir gerovė yra glaudžiai susijusios su mokinių emocine ir socialine savijauta.
Mokiniai buvo suskirstyti į tris grupes pagal užsienio kalbą – anglų, prancūzų ir vokiečių. Kiekviena grupė gilinosi į fizinės gerovės svarbą, naudodamasi projekto organizatorių pateiktais vaizdo įrašais. Po peržiūros buvo diskutuota šiais klausimais:
- Kodėl fizinė gerovė svarbi kasdieniniame gyvenime?
- Kuo sveika gyvensena svarbi gerai savijautai?
- Kokie konkretūs veiksmai gali pagerinti mokyklos bendruomenės fizinę gerovę?
Bendradarbiavimas ir rezultatai
Aptarus temas, mokiniai kartu rengė bendrą dokumentą, kuriame pateikiami klausimai ir atsakymai, susiję su fizinės gerovės užtikrinimu. Visų projektų dalyvaujančių šalių mokinių klausimai buvo sujungti į bendrą duomenų bazę. Projekto koordinatoriai, remdamiesi šia medžiaga, rengia bendrą viktoriną, kuri bus organizuota mokyklų nuotolinių susitikimų metu. Viktorina gali ne tik patikrinti žinias, bet ir parodyti kitų šalių mokinių požiūrį į fizinę gerovę.
Veiklos svarba
Spalio ir lapkričio veiklos padėjo mokiniams pagilinti žinias apie emocijas ir fizinės gerovės svarbą, skatino mokinių dalyvavimą tarptautinėse iniciatyvose, ugdė kūrybiškumą, empatiją ir gebėjimą dirbti komandoje. Tai buvo svarbus etapas, kuris paruošė tvirtą pagrindą tolimesniems projekto uždaviniams ir rezultatams.
Inga Veberienė ir Jolanta Kvedarienė, projekto komandos mokytojos