Klausimas, kaip tinkamai pasirinkti profesiją, iškyla dešimtokams renkantis mokymosi planą, jis lieka aktualus ir abiturientams, renkantis profesiją. Dažnai jaunam žmogui rinktis padeda mokytojai, tėvai, profesionalią pagalbą teikia mokyklos ugdymo karjerai koordinavimo ir konsultavimo specialistas, mokyklos psichologas, tačiau besiformuojančiai asmenybei prasmės siekimas – savo gyvenimo tikslų, gyvenimo kelio atradimas išlieka be galo aktualus ir asmeniškas.Siekiant sąmoningo mokinių apsisprendimo pasirenkant profesiją Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje buvo vykdomas Erazmus+ finansuotos programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, profesinio orientavimo projektas. Įgyvendinant Ugdymo karjerai programą ir norint padėti mokiniams apsispręsti pasirenkant profesiją buvo sukurta metodinė priemonė Mano profesinės raidos dienoraštis.
Savęs pažinimo procesas reikalauja nemažai žmogaus valios pastangų. Įsiklausyti ir pažinti save mokiniai galės pildydami šį profesinės raidos dienoraštį. Naudodamiesi šia metodine priemone jaunuoliai turės galimybę atlikti savęs pažinimo užduotis, susijusias su savęs vertinimo, asmenybės bruožų įvertinimo, vertybinių orientacijų, laisvalaikio pomėgių pasirinkimu. Darydami įrašus dienoraštyje mokiniai neskubėdami galės atlikti profesinio tinkamumo užduotis, tai yra išsiaiškinti darbo vertybes, kurios yra svarbios galvojant apie darbą, nustatyti savo mąstymo stilių bei savo profesinius interesus. Mokiniams, pildantiems profesinės raidos dienoraštį, atsiveria galimybė nusistatyti bei pasirinkti profesiją remiantis kitų ( draugų, mokytojų ir pan.) vertinimu bei sėkmingai planuoti karjerą. Būtent toks bendradarbiavimas padeda pasitikėti autoritetais, būtinais karjeros kelyje, tapti sąmoningesniais ir ugdyti gebėjimą valdyti savo mokymąsi bei karjerą. Dienoraščio paskutinieji puslapiai- profesinio tinkamumo užduotys, kurias atlikdami mokiniai gebės priimti pagrįstą sprendimą dėl profesijos pasirinkimo, identifikuos savo profesinį tinkamumą, planuos studijas ar įsidarbinimo galimybes.
Pasak idėjos autorės ir projekto koordinatorės gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Rasos Dagienės, pildant profesinės raidos dienoraštį profesijos pasirinkimas gali būti kūrybiškai ir naujoviškai organizuotas procesas, padedantis jaunam žmogui įsivertinti savo gebėjimus ir galimybes bei tobulinantis asmeninės karjeros valdymo įgūdžius, skatinantis geriau suprasti ateities profesijų perspektyvas.
Lizdeikieti, ryžtingai atversk šio dienoraščio pirmąjį puslapį ir atlikdamas užduotis pažink save, pabudink savo gebėjimus ir tinkamai pasirink profesiją bei planuok karjerą.
Prasmingų savęs paieškų ir netikėtų atradimų.