Get Adobe Flash player

Gegužės 6 dieną Lizdeikos gimnazijos mokiniai dalyvavo Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakulteto Lietuvių kalbotyros ir komunikacijos katedros tradiciškai organizuojamoje respublikinėje 9–12 klasių moksleivių tiriamųjų ir kūrybinių darbų konferencijoje ,,Aš ir kalba“. Į ją susirinko gausus būrys mokinių iš Vilniaus, Kėdainių, Merkinės, Ukmergės gimnazijų. Turbūt neatsitiktinai ši konferencija organizuojama Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse, taip siekiama priminti, kaip svarbu puoselėti gimtąją kalbą. Konferencijos metu mokiniai pristatė kūrybinius ir tiriamuosius darbus įvairiomis temomis.

Šioje konferencijoje savo darbus pristatė penki lizdeikiečiai. 3A klasės mokinys Matas Vaitiekūnas pristatė publicistinį darbą ,,Knygnešystė ir dabartis“( mokytoja Rita Šimkuvienė). Mokinys  kalbėjo apie tai, kas skatina domėtis praeities įvykiais, kuo įdomus ir savitas yra Juozo Tumo-Vaižganto ir Knygnešių muziejus, esantis  Ustronės vienkiemyje, Panevėžio rajone, kur carinės priespaudos metais veikė knygnešių draugija. Pasakojo apie muziejaus puoselėtoją, Ustronės vienkiemio sergėtoją muziejininką Audrių Daukšą. Karolis Vileikis, 3B klasės mokinys, pristatė kūrybinį darbą „Fotopamąstymai: žmogus ir jo aplinka“ ( mokytoja Alvydė Panova). Tai kūrybinis gimnazistų darbas, kurį atliko skirtingų klasių mokiniai. Fotografijose užfiksuotas individas, jo ryšys su aplinka, o meniniu žodžiu išreikštas žmogaus dvasingumas, pabrėžiant akimirkos įspūdį. Dovilė Banaitytė, 4D klasės mokinė, skaitė pranešimą „Knygos kelias“ (mokytoja Gitana Abromikienė). Mokinė, pasitelkdama interviu su knygos ,,Karta nuo Sibiro“  autore Egle Gudonyte, atskleidė, kokios gali būti  knygos sukūrimo aplinkybės ir kūrybinio proceso etapai, kalbėjo apie tai, kas įkvepia autorių kurti ir tobulėti, kokie egzistenciniai aspektai tampa įkvėpimo šaltiniu. Tiriamąjį kalbos darbą „Barbarizmai jaunimo kalboje“ pristatė 4B klasės mokinė Inga Samoškaitė (mokytoja Gintauta Dauneckytė). Norėdama sužinoti, kaip dažnai ir kokius barbarizmus vartoja jaunuoliai, mokinė atliko internetinę apklausą. Paaiškėjo, kad daugiausiai barbarizmų vartoja jauni žmonės, nes jie imlūs naujovėms, daug bendrauja su kitų tautų gyventojais. Pranešime akcentuota, kad nemaža dalis jaunuolių galvoja, jog kai kurie barbarizmai yra liaudiški žodžiai ir drąsiai juos vartoja kaip savus. Mokinė kalbėjo, kaip dažnai ir kodėl jaunimas vartoja barbarizmus, kas daro didžiausią įtaką vartojant tokius žodžius ir ką reikėtų daryti, kad barbarizmai neterštų mūsų kalbos. Lauryna Žilinskaitė, 3D klasės mokinė, skaitė parnešimą ,,Kaip prisijaukinti K.Donelaitį, arba Pasaka apie Šūdvabalį ir Pavasario linksmybes“ (mokytoja Sandra Karenauskienė). Mokinė aptarė K.Donelaičio raštų leksikos elementus – svetimybes ir pateikė jų klasifikaciją. Pastebėjo, kad minint poeto K.Donelaičio 300-ąsias gimimo metines buvo gana daug žymių žmonių atsiliepimų apie tarsi iš naujo atrastus tekstus, jų ritmiką ir skambesį, tik dabar suvoktą poemos ,,Metai“  prasmę ar K.Donelaičio kūrybos universalumą. Mokinė akcentavo, kad šių dienų mokiniams K.Donelaičio kūryba gana sunkiai suprantama, todėl dažnas prisimena faktus apie autorių ir kūrinį, o ne siužetą.

Konferencijoje kartu su mokiniais ir jų mokytojais aktyviai dalyvavo edukologijos universiteto dėstytojai ir studentai. Jaukioje ir draugiškai nusiteikusioje auditorijoje vyko gana rimtos ir įdomios diskusijos. Dėstytojų išsakytos pastabos privertė mokinius susimąstyti, ieškoti ir galbūt surasti savo santykį su gimtąja kalba. Nors gana dažnai galime išgirsti nuomonių, kad šiuolaikinis jaunimas yra ne tik primiršęs savo gimtąją kalbą, bet ir retai jaučiantis ryšį su ja, ši konferencija įrodė, jog taip nėra. Džiugu, kad tiesiami taip reikalingai stabilūs dialogo tiltai tarp mokyklos erdvės ir universiteto auditorijos, tokiu būdu leidžiama mokiniui ieškoti ir surasti santykį su gimtąja kalba, sudaromos sąlygos keistis patirtimi bei suteikiama galimybė atsiskleisti kūrybiškumui, taip pat mokiniai įtraukiami į tiriamąją veiklą. Juk kalba – tai mus visus jungiantis ryšys, mūsų identitetas, kuriuo turime džiaugtis ir didžiuotis.

 

                                      Gitana Abromikienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

 

 

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien10
mod_vvisit_counterVakar0
mod_vvisit_counterŠią savaitę10
mod_vvisit_counterŠį mėnesį10