Jau trečius metus iš eilės Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai dalyvauja tarptautinėje turizmo parodoje „Adventur“, kurios metu pasitikrina savo žinias geografijos žinių konkurse „Pažink Lietuvą ir pasaulį“. Šiais metais sausio 24 d. konkurse dalyvavo 5 Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai. Džiugu! Parvežti net du sidabro medaliai: Rimvydas Lukošius (I g. kl.) ir Rosita Jasaitytė (IV g. kl.) surinko po 35 balus. Kasmet šiame konkurse dalyvauja gausus būrys mokinių. Šiais metais dalyvavo 182 devintokai, 162 dešimtokai, 116 vienuoliktokų ir 66 abiturientai.
Kovo 6-osios vakarą 1c klasės mokiniai pakvietė savo tėvelius į mokyklą... tiksliau – į pamokas. Iš anksto pasiruošę pamokoms, mokytojais tapę gimnazistai savo tėveliams leido prisiminti mokyklinius metus ir smagiai praleisti vakarą kartu. Tėvai po keliolikos metų vėl sprendė chemijos, matematikos, lietuvių kalbos testus, taip pat atliko dailės ir muzikos užduotis. Pirmokai suprato, jog mokytojais būti ne taip ir lengva, o trumpam tapę mokiniais tėveliai pripažino, kad primiršo kai kurias chemijos ar matematikos uždavinių sprendimų gudrybes. Anot tėvelių, jie geriau galėjo pažinti savo ir kitus klasės vaikus bei jų tėvelius.
Žinios apie finansus ir azartas puikiai dera tarpusavyje: 2020 metų kovo 3 dieną Lietuvoje vykusiame Europos pinigų viktorinos nacionaliniame finale savo finansų bei ekonomikos žinias pasitikrino apie 2000 mokinių iš beveik 100 šalies mokyklų. Pernai viktorinoje dalyvavo apie 1000 Lietuvos mokinių, o visose 28-iose šalyse ji sutraukė daugiau kaip 100 000 jaunuolių – dukart daugiau negu 2018-aisiais, kai šis konkursas buvo surengtas pirmąkart. Lietuvos finale iš viso dalyvavo apie 1000 moksleivių iš 60 šalies mokyklų. Konkursą Lietuvoje organizuoja Lietuvos bankų asociacija.
|
Kovo 6–7 d. Druskininkų „Ryto“ gimnazijoje vyko Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiada Lietuvos ir užsienio lietuviškų mokyklų 9–12 klasių mokiniams. Nors koronavirusas truputį pakoregavo olimpiados programą, tačiau iš įvairių šalies mokyklų susirinkę Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiados miestų ir rajonų turo nugalėtojai buvo rimtai nusiteikę pakovoti, parodyti savo žinias ir kūrybinius gebėjimus. Mokiniai per keturias valandas turėjo atlikti kalbines ir literatūrines užduotis bei parašyti esė duota tema.
Įgyvendindami tęstinį Erasmus+ strateginės partnerystės projektą „Šiandieninis mokinys – atsakingas verslininkas rytoj. Mokytojo metodika“ Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai kartu su kolegomis iš Makedonijos ir Kroatijos visą savaitę dirbo Kroatijos Rijekos Prva Susacka hrvatska gimnazijoje. Projekto partneriai iš ARNO ir OUT OF THE BOX nevyriausybinių organizacijų vedė 6 dienų mokymus, organizavo aktyvias veiklas, demonstravo patyriminio ir įtraukaus mokymo metodus, mokantis socialinio verslumo integravimo į ugdymo procesą vingrybių. Kartu su kolegomis iš Makedonijos ir Kroatijos gilintasi į socialinių įmonių ir bendrovių veiklos skirtumus, analizuotos sėkmės istorijos. Trijų šalių mokytojai diskutavo apie socialinę atsakomybę ir verslumą, socialinių įmonių ir asociacijų veiklą, filantropiją, socialinę reklamą ir jos įtaką žmonių požiūrio kaitai, aplankė banką Rijekoje, kuris yra socialinės atsakomybės įmonė, bei tris socialines įmones. Dirbdami intensyviu grafiku, mokytojai analizavo kolegų pamokų planus ir mokėsi aktyvių mokymo metodų dalyvaudami įvairiose veiklose, stebėdami ir patys vesdami pamokas. Verslumo ir ekonomikos mokytojai demonstruodami savo mokymo metodus orientavosi daugiau į praktinę laikinųjų mokyklos bendrovių kūrimą ir dalijosi tokios veikos patirtimi. Kitų dalykų mokytojai (gimtosios kalbos, anglų kalbos, matematikos, fizikos, geografijos, informacinių technologijų, biologijos ir kt.) demonstravo verslumo integracijos galimybes ir idėjų pritaikymą skirtingose pamokose. Būtent šio projekto tikslas ir yra paruošti metodinę medžiagą, aprašyti trijų šalių patirtį dėstant verslumą mokykloje, parengti intelektinius instrumentus, priemonių rinkinius, kurie būtų prieinami viešojoje erdvėje, o idėjos pritaikomos Europos mokyklose. Pastebėjome, kad makedoniečių ir kroatų vedamos pamokos yra emocingesnės, orientuotos į turinio dėstymą per patyriminę veiklą, paremtos kūrybiškumo ugdymu ir skatinimu. Lietuvių mokytojų paruoštos pamokos išsiskyrė idėjų išgryninimu atliekant įvairias užduotis pamokoje, pateikiant metodinius instrumentus veiklai organizuoti. Be to, Lietuvos mokyklose yra kitokia verslumo mokymo patirtis ir galimybės, todėl kitų šalių mokytojai stebėjosi kolegų kūrybiškumu integruojant verslumo ir socialinės atsakomybės idėjas kitų dalykų pamokose. Baigiamojoje konferencijoje dalyvavo Kroatijos bei Makedonijos švietimo departamentų atstovai, kurie pristatė socialinio verslumo ugdymo situaciją šalyse, o su Lietuvos socialinio verslumo ugdymo praktika ir parengtais LR švietimo dokumentais, apibrėžiančiais verslumo integravimą net 20% į ugdymo procesą, supažindino tarptautinių projektų koordinatorė ir vertintoja, Radviliškio Lizdeikos gimnazijos direktorės pavaduotoja Skirmantė Petraitienė.
|
- LIZDEIKIETĖS – IŠTIKIMOS TĖVO JURGIO AMBROZIJAUS (AMBRAZIEJAUS) PABRĖŽOS MOKSLININKŲ, MOKYTOJŲ, DVASININKŲ IR MOKINIŲ KONFERENCIJOS DALYVĖS BEI PRANEŠĖJOS
- LIZDEIKOS GIMNAZIJA VALSTYBĖS GIMTADIENIUI SKIRIA ŽINIAS
- LIZDEIKOS GIMNAZIJOJE SVEČIAVOSI LSMU IR ŠIAULIŲ VALSTYBINĖS KOLEGIJOS MEDICINOS STUDIJŲ STUDENTAI
- GIMNAZISTAI – RESPUBLIKINIO EDUKACINIO PROJEKTO DALYVIAI