Jeigu galime keliaudami mokytis – keliaukime! Radviliškio Lizdeikos gimnazija įgyvendina Erasmus+ programos projektą „Būk tvarus ir draugiškas“. Lizdeikiečių komanda, kurią sudarė 22 mokiniai ir 4 mokytojai, 2022 m. birželio 19–26 d. vyko į Roterdamo Comenius mokyklą. Pagrindinis šio projekto tikslas – įgyti ekologinių kompetencijų ir tobulinti turimas gamtosaugos žinias. Mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose: konsultuodamiesi su mokytojais, atliko aplinkos taršos tyrimus, parengė pristatymus apie Lietuvą ir Radviliškio Lizdeikos gimnaziją, Roterdamo Comenius mokykloje kartu su olandų mokiniais grupėse atliko projektinius darbus. Geografijos mokytojos Karen dukra Winnie, kuri yra aplinkosaugos aktyvistė, pristatė Olandijos ekologinę situaciją, pabrėždama, kad ji priklauso nuo kiekvieno iš mūsų.
Šių dienų visuomenės požiūris į sveikatą yra gana paradoksalus: nors sveikata pripažįstama kaip viena svarbiausių gyvenimiškų vertybių, tačiau sveikai gyvensenai dažniausiai skiriama per mažai dėmesio. Juk žinojimas apie sveiką gyvenimo būdą pats savaime yra bevertis, jei nėra motyvacijos ir atitinkamų vertybinių nuostatų. Todėl lizdeikiečiai, įgyvendindami sveikatos ugdymo projektą, „Sveikatos versmės-2“, finansuojamą Radviliškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis (projekto vadovės L. Semeniukienė, A. Šmukštienė, S. Karenauskienė), mokosi tausoti sveikatą, suprasti kenksmingų įpročių ar kitų sveikatą silpninančių veiksnių žalą bei siekia susiformuoti sveiko gyvenimo būdo nuostatas. Šiems tikslams įgyvendinti ypač parankus yra patirtinis ugdymas(is) bei įvairios projektinės veiklos.
Gimtojo krašto pažinimas ugdo ir brandina asmenybę, praturtina žiniomis, padeda perprasti istorinių įvykių ir literatūrinių pasakojimų sąsajas. Integruotos istorijos, pilietinio ugdymo bei lietuvių kalbos ir literatūros pamokos netradicinėje aplinkoje yra patrauklios mokiniams, skatina gilintis į pasirinktą temą, kritiškai vertinti, analizuoti istorinius faktus ar jų interpretaciją literatūroje. Įgyvendindami tęstinį projektą „Praeities šydą praskleidus: žydų kultūros paveldas Lietuvoje“, lizdeikiečiai birželio 15 d. keliavo maršrutu Radviliškis–Joniškis–Žagarė–Senoji Akmenė–Papilė–Radviliškis, lankydami su lietuvių literatūra, istorija ir žydų kultūra Lietuvoje susijusius objektus.
Uniformų užsakymai bei matavimai vyks pirmadieniais ir antradieniais nuo 14 iki 18 val. (nuo liepos 4 d.) Dėl išsamesnės informacijos apie uniformas rašykite facebook paskyroje San Butikas arba kreipkitės tel. 8 619 85050. Gražios dienos Po ilgos pertraukos 1a klasės mokiniai ir vėl turėjo galimybę virtualiai susitikti su draugais iš už Atlanto, Torreón miesto gimnazijos. Šį kartą buvome pasiruošę pristatymus apie savo tautą ir tradicijas. Turėjome tiek daug visko vieni kitiems papasakoti, jog neužteko vienos pamokos, todėl bendravome du pirmadienius iš eilės. Draugus iš Torreón miesto supažindinome su Kauno krepšinio komanda „Žalgiriu“, lietuviškomis dainomis ir nacionaliniais patiekalais. Labai nustebino meksikiečių noras išmokti kuo daugiau naujų lietuviškų žodžių. Buvo įdomu surasti abiejų tautų kultūrinius skirtumus, sužinoti apie Meksikos nacionalines šventes ir maistą. Pamokai einant į pabaigą, vieni kitiems palinkėjome sėkmės, atsisveikinome ir padėkojome už beveik metus trukusią draugystę. Dėkojame mokytojams Rasai Remeikienei ir Antonio Talamantes už pagalbą ieškant draugų visame pasaulyje. Ūla Jakaitytė, 1a Radviliškio Lizdeikos gimnazija nuolat inicijuoja, vykdo ar dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose projektuose. Kol moksleiviai vasarą atostogauja, mokytojai vyksta į stažuotes užsienyje, siekdami ne tik įgyti naujos patirties ir kompetencijų, bet ir patys pasidalinti gerąja patirtimi. 2021 metų liepos mėnesį anglų kalbos mokytoja metodininkė Vaida Domeikienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Sandra Karenauskienė dalyvavo mokymuose pagal Erasmus+ projektą Barselonoje. Mokymų tema – „Inovacijų centras mokytojams: projektinis ir į mokinį orientuotas mokymasis“, juos vedė Izabelė Monieta iš Lenkijos, dalyvavo Lenkijos, Rumunijos ir Lietuvos mokytojai.
„Patyriminis ugdymas – tai mokymasis iš patirties. Tai procesas, kai iš tiesioginio patyrimo asmuo įgyja žinių, įgūdžių ir suformuoja savo vertybes,“ – teigė J. L. Luckner ir R. S. Nadler. Patyriminis mokymas – tai turbūt seniausia edukacijos forma, vienas geriausių mokymosi būdų. Patyriminis ugdymas gamtoje – tai mokymasis veikloje, galimybė kurti, atrasti ir pažinti. Taip užtikrinimas teorijos ir praktikos ryšys, nes patirtis įgyjama praktikoje. Tik artimai pažindamas gamtoje vykstančius procesus, gebėdamas įvertinti ekosistemų ryšius, jaunas žmogus sąmoningai ugdosi aplinkosaugines darnaus vystymosi vertybes.
|